Hopp til hovedinnhold

Visma Business

Systemet er laget på en slik måte at det er enkelt å utvide økonomi- og logistikksystemet med mye annen smart funksjonalitet innen salg og kundedialog, og innen lønn og personal.

mann som jobber ved pcen

Visma Business er ledende innenfor ressursstyring og driftsplanlegging

Visma Business automatiserte rutiner for innkjøp, dokumentflyt, reiseregninger, rapportering, ferier og fravær er bare noen av mulighetene. Er du ikke helt klar for skyen enda? Da kan du koble på automatiseringsproduktene fra Visma slik at du får en hybrid-løsning – litt på “bakken”, litt i skyen.

Regnskap

Systemet har omfattende funksjoner for effektiv styring av hovedbok, reskontro og anleggsmidler, brutt ned på totalt 12 ansvarsenheter.

Rapportering

Du kan rapportere fra alle moduler med samme rapporteringsverktøy. Dataene kan også presenteres grafisk, og fra overordnede tall kan du dybdenavigere ned til bilagsnivå, også innskannede dokumenter hvis du har elektronisk bilagshåndtering. Les mer om rapportering og analyse her.

Bankhåndtering

Forenkle oppgavene knyttet til bankavstemming, OCR-innbetaling, innbetalinger uten KID, Avtale- Giro og remittering. Og ved å ta i bruk løsningen Autopay går datastrømmen fra alle inn- og utbetalinger helt uten manuell behandling.

Elektronisk bilagshåndtering

Med elektronisk bilagshåndtering effektiviseres rutiner for dokumentadministrasjon, attestering, arkivering og gjenfinning av bilag. Dette gir full kontroll i et oversiktlig arbeidsmiljø.

Webrapportering

Din organisasjon blir selvbetjente på økonomiske rapporter med dybdenavigering helt ned på enkeltbilag. Ansatte som gis tilgang til å hente ut rapporter selv logger seg enkelt og greit inn på en webside og henter opp rapportene som er relevante for akkurat dem.

kontormiljø

Logistikk

Logistikkfunksjonaliteten i Visma Business gir deg god kontroll på kapitalbindingen, et tydelig driftsbilde og hjelper deg å holde orden i varehyllen og kontroll over alle bevegelser på lagerbeholdningen.

Lageret følger FIFO-metoden og varebeholdningen gjenspeiler til en hver tid korrekt verdi i finansregnskapet. Salgsprisene styres gjennom en fleksibel pris- og rabattmatrise. Du får et tydelig driftsbilde på tvers av funksjonene i selskapet. I tillegg har systemet integrasjoner mot fagsystemer som strekkode, materialstyring og produksjonsstøtte. Rutinene for tilbud og ordre følger arbeidsflyten i virksomheten.

  • Full kontroll på hele verdikjeden, fra ordre til innkjøp og lager.
  • Effektiviser logistikkprosessene mellom virksomhet, leverandør og kunder, uavhengig av størrelse på vareutvalg eller ordrestrøm.
  • Skreddersøm tilfredstiller krevende kunder med kompliserte logistikkprosesser.
  • Systemet har integrasjoner mot fagsystemer som strekkode, materialstyring og produksjonsstøtte.
  • Automatisering av den elektroniske handelen mellom innkjøpere og leverandører muliggjøres også med EDI fra Visma.

Business NXT

5 mai 2022 prelanserte Visma et nytt ERP-system ved navn Business NXT, som tar med seg det beste fra Visma Business opp i skyen. Visma Business har vært en nær følgesvenn for mange siden 90-tallet og Business NXT representerer en ny generasjon. 🚀☁ Les mer om Business NXT her

Business NXT logo

Lurer du på om Visma Business er en match for din bedrift? Send inn skjemaet så tar jeg kontakt med deg

Joakim Svendsen

Salgsleder ERP & HRM, Oslo

+47 463 16 634