Hopp til hovedinnhold

Visma.net AutoInvoice

Visma.net AutoInvoice er en komplett løsning for online fakturering som dekker alle dine behov. Ved å automatisere faktureringsprosessen vil du spare både tid og penger. Løsningen er inkludert i Visma.net Financials, Visma Global og Visma Business.

online faktura

Visma AutoInvoice: online fakturering

Online fakturering betyr at alle kan sende og motta eFaktura!

Opprett fakturagrunnlaget i ditt økonomisystem og send ut fakturaen via Visma.net AutoInvoice. Om du også registrerer organisasjonsnummeret til dine kunder og leverandører vil Visma AutoInvoice sjekke for deg om kunden kan motta fakturaen elektronisk eller ikke. Systemet sender deretter faktura på den prefererte måten til din kunde eller leverandør, basert på hva slags informasjon som er registrert på det valgte organisasjonsnummeret.

  • Send e-faktura til offentlige instanser og andre bedrifter som kan motta elektronisk
  • Send fakturaen på e-post til dine bedriftskunder
  • Skriv ut, pakk og send fakturaen på papir til en lav kostnad
  • Send e-faktura rett i nettbanken til dine privatkunder eller via VIPPS
  • Send faktura på e-post til dine privatkunder
  • Motta elektroniske fakturaer direkte i ditt Visma mottakersystem
  • Tolk PDF-fakturaer og send dem direkte i ditt Visma mottakersystem
  • Scann og tolk papirfakturaer og send dem direkte inn i ditt Visma mottakersystem

Er mottakeren registrert for å motta elektronisk fakturering, så vil Visma.net AutoInvoice sende fakturaen som EHF direkte inn i økonomisystemet. Er ikke kunden registrert for elektronisk mottak, vil AutoInvoice sende fakturaen med e-post eller brevpost dersom det ikke er en e-post registrert på kunden.

Noen fordeler med Visma AutoInvoice

  1. 1

    Kortere kredittid

    Elektroniske fakturaer går rett til mottakerens økonomiløsning eller nettbank og vil med det (forhåpentligvis) betales raskere.

  2. 2

    Økt kontroll

    Du har hele tiden full kontroll på om fakturaen din kommer frem og hvis den ikke gjør det får du umiddelbart beskjed.

  3. 3

    Jobb i skyen

    Med en skybasert løsning er dataen hele tiden oppdatert og du har tilgang til enhver tid.

  4. 4

    Alle formater inkludert

    Om en kunde ikke kan motta efaktura vil fakturaen automatisk sendes på mail eller med brev.

  5. 5

    Mindre administrasjon

    Du sparer både tid og penger ved å effektivisere administrasjon knyttet til fakturering.

  6. 6

    Fornøyde samarbeidspartnere og kunder

    Stadig flere forventer å få efaktura og mange leverandører ønsker nå å sende efaktura.

Er du klar for å automatisere din online fakturering? Fyll ut skjemaet så hjelper jeg deg

Joakim Svendsen

Salgsleder ERP & HRM, Oslo

+47 463 16 634