Hopp til hovedinnhold

Severa

Med Severa får du salg, timeføring, og fakturering i samme løsning.

mennesker som sitter i møte

Bruk Severa hvis du selger timer

Severa (tidligere Visma.net Project Management) er et verktøy til prosjektstyring lagd for å hjelpe deg å administrere prosjektene dine. I Visma.net ERP er et prosjekt definert som en engangsinnsats planlagt for utførelse innenfor bestemte tids- og kostnadsrammer, og med forventet budsjett og inntekt.

Severa håndterer både interne og eksterne prosjekter og kan brukes til å opprettholde fullstendig og strukturert informasjon om prosjekter. Dette inkluderer sporing av kostnader, budsjett og forventet inntekt. Arbeidsområdet gir deg mulighet til å lage prosjekter og prosjektoppgaver, knytte prosjekter til ansatte, ressurser og spore arbeidstid og kostnader samt prosjektets arbeid som pågår. Severa er også integrert med andre moduler i Visma.net ERP, som Finans og Logistikk.

Severa passer for bedrifter som lever av å selge arbeidstimer og har mer enn ti ansatte.

Funksjonalitet

Ressursplanlegging

Du får oversikt over om du burde sette inn eller kutte ressurser i prosjektet i tide, slik at du kan øke lønnsomheten. Ressurser kan være både utstyr og brukere og du har full oversikt over utnyttelsesgraden.

Prosjektplan

Følg salgsprosessen, opprett aktiviteter for oppfølging og lag tilbud til kunder. Når et tilbud er signert vil det automatisk opprettes prosjekt- og faktureringsplan.

Timeregistrering

Det er enkelt å føre timer på prosjekt, kunder eller internt - enten i appen eller på desktop. Her kan du også legge inn utlegg og reiseregninger.

Fakturering

Støtte til fakturagrunnlaget hentes ut automatisk, slik at du enkelt kan fakturere. Dette inkluderer fastpris, timepris, repeterende fakturering, ulike mva-satser og valutaer.

Rapporter og innsikt

Du kan lage dine egne rapporter og basere disse på for eksempel fakturering, inntekter eller lønnsomhet. Disse kan bygges individuelt basert på KPIer som skal følges opp. Disse kan legges til i et dashboard og deles med fine kolleger. Severa kan også kombineres med OneStop Reporting.

Vil du ha mer info? Send inn skjemaet så tar vi kontakt

Joakim Svendsen

Salgsleder ERP & HRM, Oslo