CloudCare vilkår
Vi anbefaler alle våre kunder å signere vår CloudCare-avtale.

Kundens rett til support– hva avtalen dekker
- Kunden gis rett til kostnadsfri support innenfor arbeidstid, angående spørsmål som er tilknyttet programmene, samt fag og enklere teknisk assistanse.
Normal arbeidstid er alle virkedager fra kl. 0830 til kl. 1530, så sant ikke annen informasjon blir gitt. - Kunden tildeles en dedikert Key Account Manager (KAM) som blir Kundens faste kontaktperson hos Leverandøren. Kundens Key Account Manager har ansvar for å følge opp kunden, gjennomføre statusmøter og videreutvikle samarbeidet.
- Kunden blir prioritert ved alle henvendelser fremfor kunder uten CloudCare-avtale.
- Kunden vil få redusert timepris ved konsulentoppdrag, kurs og konferanser i henhold til gjeldende prislister til enhver tid.
- I forbindelse med individuelle supporthenvendelser vil Kunden kostnadsfritt motta relevante notater, dokumenter, veiledninger og lignende når Leverandøren har produsert slike.
- Kunden får invitasjoner til eksklusive webinar som er forbeholt kunder med CloudCare.
Avtalen dekker bl.a. ikke følgende:
- Alle typer installasjoner, oppgraderinger og oppsett av programmer, drivere, periferiutstyr mv., herunder også hjelp dersom Kunden gjør det selv eller får andre enn Leverandøren til å gjøre det.
- Reinstallering på nytt utstyr, flytting av utstyr ol.
- Tekniske problemer etter endring i maskinoppsett, operativsystemer, tilstøtende programmer mv. (eks. Office-pakken, e-post, Exchange.)
- Utarbeidelse og endringer på rapporter, formularer, maler mv.
- Retting av data, rekonstruksjoner ol. som ikke skyldes direkte feil i programmet
- All type direkte opplæring (eks. oppstart faktura, remittering, fraværshåndtering)
- Design i alle varianter (skjermbilder, menyer, rapporter ol.)
- Direkte henvendelser til fagkonsulent vil bli fakturert i henhold til enhver tid gjeldende prisliste
Priser (eksklusive mva.)
- Prisen på avtalen finner du i din avtale.
- Avtalen faktureres iht. enhver tid Leverandørens gjeldende intervaller.
- Timeprisene for konsulenthjelp og henvendelser som ikke er dekket av denne avtalen er, til enhver tid, i henhold til Leverandørens prisliste.
- Kunden blir fakturert en fast sum på kr. 249,- pr. kvartal som skal dekke alle småhenvendelser som ikke er dekket av fri support. Dette gjelder administrative utsendelser, materiell, fjernstyringsverktøy brukt i support ol.
- Betalingsvilkårene er iht. Leverandørens gjeldende betingelser til enhver tid.
- Videre forbeholder Leverandøren seg retten til å foreta en årlig generell pris- og indeksregulering uten varsel med virkning fra 1. januar.
Kundens forpliktelser
- Kunden plikter å følge retningslinjene som er beskrevet i dokumentasjon eller annet tilsendt materiale.
- Endring i programkoden eller dokumentasjon må ikke utføres av Kunden. Om Kunden gjør dette vil Leverandørens forpliktelser i henhold til denne avtalen opphøre.
- Kunden plikter å sette seg inn i det enkelte programs særskilte brukerbetingelser.
Gjensidig respekt for hverandres forretninger
Hver av partene vil, under alle omstendigheter, unngå å påføre den andre part uheldige skader, så som negativ omtale i media, mv. Dette gjelder også de nærmeste 2 år etter opphør av denne avtalen. Kunden plikter å sørge for at ikke konkurrenter til Leverandøren får skjermbilder, menyer, rapporter og basisklienter som er mottatt fra Leverandøren.
Ansvar for skade
Leverandøren tar ikke ansvar for tap Kunden eller tredje part er blitt påført som en følge av feil i programmene, dokumentasjon, tilsendt materiale, muntlig informasjon eller feilaktig bruk av programmene og/eller tilleggene.
Tvistemål
Denne avtalen erstatter alle tilsvarende, tidligere inngåtte avtaler, så vel skriftlige som muntlige, med hensyn til bruk, vedlikehold og service på programmene og tilleggene. Tvist om forståelse og gjennomføring av denne avtalen skal primært avgjøres i nærmeste Forliksråd til Leverandøren. Dersom det ikke avsies endelig dom i Forliksrådet skal saken avgjøres ved voldgift. Voldgiftsretten skal bestå av 3 medlemmer, med mindre partene er enige om at ett medlem er tilstrekkelig. Under enhver omstendighet oppnevnes medlemmene, herunder rettens formann, av justitiarius ved nærmeste herredsrett til Leverandøren. Voldgiftsrettens omkostninger bæres av partene med halvparten hver. For øvrig kommer bestemmelse i tvistemålslovens kap. 32 til anvendelse.
Avtalens gyldighet
Avtalen gjelder f.o.m. tidspunkt for undertegning og ut det påfølgende året. Deretter forlenges avtalen automatisk inntil en av partene sier opp avtalen. Partene har gjensidig rett til å si opp avtalen med minimum 3 måneders skriftlig varsel før neste fakturaperiode.