Hopp til hovedinnhold

Nobis Hospitality Group: Fra dyre oppgraderinger til smart skystrategi med Visma.net.

Nobis Hospitality Group har gått fra dyre oppgraderinger til en smart skystrategi med hjelp av Visma.net og samarbeid med oss på Cloud Connection. Takket være gjensidig engasjement og fleksibilitet har dette partnerskapet blitt en nøkkel til suksess.

Vi ønsker å starte med å takke Victoria Nürnberg, økonomiansvarlig i Nobis Hospitality Group, for å ha takket ja til et intervju med oss ​​i Cloud Connection. Uten det fine samarbeidet mellom oss hadde ikke systemskiftet vært så vellykket som det har vært. At både vi og Nobis Hospitality Group har vært engasjerte, lydhøre og fleksible har bidratt til å skape et godt grunnlag for et langsiktig og vellykket partnerskap.

Jeg kan absolutt anbefale dere som partner. Den tette dialogen og det at man ikke er så stor gjør at man vet hvem som er på den andre siden. Jeg har følt meg så trygg med dere, for det er slik dere jobber hos Cloud Connection.
Victoria Nürnberg

Økonomiansvarlig på Nobis Hospitality Group

Hvem er Nobis Hospitality Group?

Nobis Hospitality Group er et familieeid selskap som ble grunnlagt i 1987 og har siden den gang etablert seg på ulike destinasjoner både i Sverige og i utlandet. Selskapets hovedvirksomhet er hotelldrift, og på hvert hotell tilbyr de sine gjester en allsidig opplevelse med ulike restauranter. De har også nattklubber, barer og konferanse- og eventfasiliteter i sin portefølje. Det er verdt å merke seg at Nobis Hospitality Group ikke er en kjede eller en franchise, noe som betyr at hver enhet i selskapet har sin egen unike karakter og personlighet. En annen interessant detalj er at hotellet i Stockholm ligger i en historisk bygning der det velkjente Stockholm-syndromet fant sted i 1973. Bygningen er nå klassifisert som kulturarv og beskyttet ved lov.

Nobis Hospitality Group startet sitt samarbeid med oss ​​om Cloud Connection i 2020. Vi har siden implementert Visma.net til Nobis Hospitality Groups gruppe/konsern, som inkluderer 24 selskaper som Miss Clara, Café Opera, Operakällaren med flere. I dag fortsetter vi å jobbe med deres talentfulle team for støtte og administrasjon av systemet deres.

Utfordringer Nobis Hospitality Group hadde før bytte av forretningssystemer 

Nobis Hospitality Group møtte ulike utfordringer når de trengte å endre sitt forretningssystem. I 2020, da koronapandemien brøt ut, var det stort fokus på å tilpasse seg markedsendringer og overvinne vanskelighetene som pandemien førte med seg. Samtidig gikk deres eksisterende kontrakt med det gamle forretningssystemet ut, og å fornye eller oppgradere det ville medføre høye kostnader. Gitt den raske digitale transformasjonen som fant sted under pandemien, begynte de å vurdere å migrere systemene sine til skyen. I tillegg kunne de ikke integrere det gamle forretningssystemet med sine andre systemer, inkludert POS-løsninger og lignende.

En annen utfordring de møtte var rapportering og oppfølging, der manglende kommunikasjon mellom ulike systemer ofte tvang dem til manuelt å overføre regnskapstall. Dette førte noen ganger til menneskelig feil.

Forretninssystemet Visma.net integrert sammen med deres kasseapparater har effektivisert hverdagen deres

Med Visma.net har Nobis Hospitality Group kunnet automatisere prosesser og redusere risikoen for ulike typer feil. Hos Cloud Connection har vi blant annet hjulpet dem med å lage en integrasjon med deres proprietære system som fungerer som et mellomledd for å motta og videresende data fra både kasseapparater og rapporteringssystemer. Nå trenger de ikke lenger manuelt å trekke ut regnskapsrapporter fra kassen og deretter legge inn tallene i forretningssystemet sitt. Alt skjer automatisk. Takket være denne løsningen kan de nå hente tall i sanntid i rapportene sine.

De medvirkende faktorene til systembyttet til Visma.net har vært suksessfullt

Victoria har tidligere erfaring med å jobbe med flere ulike forretningssystemer og ble ansatt i Nobis Hospitality Group akkurat da de skulle implementere utskiftingen av sitt gamle system. Hun har dermed fungert som intern prosjektleder for dette prosjektet. Hun er overbevist om at suksessen med systemendringen i stor grad skyldes den tette dialogen hun hadde med oss ​​i Cloud Connection gjennom hele implementeringsprosessen. I følge henne har vi vært lydhøre, vist god forståelse for regnskapet og derigjennom hatt dyp innsikt i hvilke krav hun stilte til det nye systemet. I tillegg har vi vært tydelige på våre forventninger gjennom hele prosessen.

Victoria understreker også at det var spesielt positivt at vi stilte tydelige krav til kunden og at de selv deltok aktivt i hele implementeringsprosessen. Hun understreker viktigheten av å forstå at Visma.net ikke er et ferdig produkt som enkelt kan brukes umiddelbart, men at kundens engasjement er avgjørende for å få systemet til å fungere best mulig etter deres ønsker. Ved å være involvert i implementeringen har Victoria og hennes kolleger i dag en solid forståelse av hvordan systemet fungerer, noe som gir dem tillit til automatiseringene som er implementert.

Når vi hadde Visma.net på plass, jobbet jeg tett med dere for å finjustere systemet og tilpasse det våre behov. Det er viktig at kunden gir uttrykk for sine ønsker for å få oversikt over helheten.
Victoria Nürnberg

Økonomiansvarlig på Nobis Hospitality Group

Å velge riktig partner avgjør et godt fortsatt godt samarbeid

For Victoria og hennes kolleger har det vært av største betydning å opprettholde god kommunikasjon med oss ​​som deres partner og leverandør. De føler seg trygge ved å kjenne alle i vår supportavdeling og at supportteamet vårt kjenner teamet deres hos Nobis Hospitality Group. Vi har jevnlige møter for å sikre at Nobis Hospitality Group fortsatt er fornøyd og for å hjelpe dem med å tilpasse og optimalisere systemet i henhold til endrede behov. Victoria er veldig fornøyd med vår støtte og har sterk tro på vår kompetanse og erfaring.

Dere har en support som svarer raskt og alltid er hjelpsom. Konsulentene har god kontroll på kundene sine og vi vet hvem som sitter på supporten. Det gjør det enklere når vi kommuniserer via e-post og telefon.
Victoria Nürnberg

Økonomiansvarlig på Nobis Hospitality Group

Interessert i Visma.net?

Sigurd Myhre

Rådgiver ERP, Oslo

+47 994 13 436