Kredinor Integrasjon - Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet ofte stilte spørsmål i forbindelse med integrasjonen mellom Visma Business og Kredinors inkassoløsning

- Hva er Kredinor Integrasjon?
Kredinor Integrasjon er en løsning som utveksler data om purre- og inkassosaker mellom Visma Business og Kredinor.
Klikk her om du har spørsmål eller lurer på noe. - Jeg har gjort noe som skulle endret hvilke poster som er klare for oversending, men det virker ikke.
I Visma Business må du huske å friske opp skjermbildet (Shift + F5) for å hente endringer gjort andre steder. - Jeg har sendt poster til Kredinor, men skjer ikke noe i vinduet Kredinor Inkasso.
Se forrige punkt. - Det kommer ikke fram noen poster som kan oversendes til Kredinor (Fanen "Fakturaer klare for purring/inkasso").
Sjekk at det finnes poster med "Antall purringer" med det antall purringer som er angitt i "Ant. purringer inkl inkassov. før oversending" under fanene "Registrere/administrere bedrift" - "1: Generelle innstillinger". - Listen med oversikt over utestående per bedrift er ikke oppdatert.
Det beste tipset er å vente litt. Disse listene over utestående beløp oppdateres regelmessig, ikke hele tiden. - Hvordan ser jeg at løsningen faktisk kjører?
Nederst under fanen "Fakturaer klare for purring/inkasso" står tidspunktene for siste og neste overføring til Kredinor. Merk også punkt 2 ovenfor.