Hopp til hovedinnhold

ERP & CRM i harmoni

ERP- og CRM-systemet er begge i kjernen av en bedrift. I ERP-systemet har du full oversikt over bedriftens forretningsprosesser som økonomi, lønn, logistikk og prosjektstyring. Mens du i CRM-systemet har oversikt over kundebasen, oppfølging av disse og kundeservice. Ved å integrere disse kan dere bli mer effektive! Du får et helhetsbilde av hele bedriftens virksomhet, som igjen kan øke produktiviteten og forbedre kunderelasjoner.

Her kommer 3 gode grunner til hvorfor du burde ha en integrasjon mellom ERP- og CRM-systemet ditt:

  1. Økt produktivitet
    Med integrerte systemer har ansatte tilgang til informasjon i sanntid. De vil ikke lenger behøve å sende forespørsler eller supportsaker for å få tilgang til informasjon om for eksempel lisenser, fakturaer eller prosjektstatus. Ved at systemene snakker sammen og hele tiden er oppdatert vil de kunne finne frem denne informasjonen selv
  2. Bedre fortjenestemarginer
    Ved å integrere ERP og CRM vil du kunne bygge flere automatiserte prosesser. Med sømløs informasjonsflyt er alle i organisasjonen samkjørte og du får en optimalisering av kostnader og forbedrer den samlede marginen.
  3. Bedre innsikt i kundeforhold
    Om du har en kundesentrisk tilnærming er dette helt essensielt. Ved å integrere systemene får du en dypere innsikt på kunden og du blir enda bedre kjent med kunden ved å ha full oversikt over alt fra support, salg, økonomi og engasjement med markedsmateriell alt på samme sted.

Som en totalleverandør på ERP, CRM og HRM hjelper vi deg gjerne med å integrere systemene dine om du ikke allerede har gjort dette. Om du ønsker mer info om hvilke løsninger vi tilbyr innen ERP finner du det her, og CRM her.

Sjekk også gjerne ut artiklene våre "Hva er et ERP-system" og "Hva er CRM, og hvorfor er det viktig?"