Hopp til hovedinnhold

Viametrics optimaliserer sin Visma Net-løsning med CloudCare

Når hverdagen krever presisjon og effektivitet, trengs riktig støtte. For Viametrics ble Cloud Connection og CloudCare-avtalen løsningen som skapte trygghet, tid og kontroll i det daglige arbeidet.

«Det er som å ha en livline når vi trenger det»

Viametrics er et svensk teknologiselskap som teller mennesker, bokstavelig talt. Med egenutviklet programvare og sensorer med et utseendet som minner om røykvarslere, leverer de data og innsikt som hjelper virksomheter å forstå kundeadferd og ta bedre beslutninger.

Viametrics er eksperter på innsikt, men når det gjelder forretningssystemet Visma Net, er det godt å ha noen å støtte seg til.

Visma Net er et kraftig system, men også komplekst. Det er ikke noe man vil prøve seg frem i
Katarina Kozakowska

CFO i Viametrics

Derfor ble CloudCare-avtalen med Cloud Connection et viktig vendepunkt. Den gir tilgang til raske svar, eksperthjelp og en trygg hånd når det trengs.

– «Det føles som å ha en livline. Vi får hjelp med både små og store behov uten at det blir en stor sak eller en ekstra faktura hver gang. Det bidrar til effektivitet og skaper trygghet,» sier hun.

En ekstra bonus har vært Cloud Tips, korte, konkrete råd og oppdateringer rett i innboksen.

– «Cloud Tips er kjempebra. Man får påminnelser og nye funksjoner forklart på en enkel og rask måte, det hjelper oss å holde tritt med utviklingen,» sier hun.

I stedet for å bruke tid på feilsøking eller å nøle før neste steg, kan Viametrics løse utfordringer direkte og fokusere på det som virkelig betyr noe.

Man vil gjøre ting riktig fra starten av. Da er det utrolig verdifullt å ha eksperter tilgjengelig. Det skaper ro og sparer oss tid slik at vi kan fokusere på vår kjernevirksomhet
Katarina Kozakowska

CFO i Viametrics

Til tross for egne integrasjoner og et eksternt lagersystem har Viametrics funnet en god flyt i Visma Net og spesielt én funksjon skiller seg ut:

– «Automatiske kjøringer er en favoritt. Den sørger for regelmessig og systematisk utførelse av viktige rutiner, og er en virkelig tidsbesparer,» sier hun.

Kjernen i avtalen er trygghet og forutsigbarhet:

· Støtte fra personer som kan systemet
· Ingen overraskelser på fakturaen
· Mer tid til analyse og beslutninger
· En enklere hverdag for økonomiavdelingen

– «Når systemet fungerer sømløst, og vi vet at vi får rask og profesjonell hjelp om noe stopper opp, da kan vi jobbe virkelig effektivt. Jeg anbefaler virkelig denne løsningen,» avslutter hun.

Vil du vite mer? La oss ta en prat!

Sigurd Myhre

Rådgiver ERP, Oslo